Biztos, hogy az olcsó Autósiskola olcsó lesz a végén is?
Teljesen érthető, hogy amikor valaki úgy dönt, jogosítványt szerez, az autósiskola megválasztásánál az egyik, ha nem a legmeghatározóbb szempont az ár. Az azonban már csak kevesen tudják, hogy az ár sokszor nem tükrözi a tartalmat. Mivel viszonylag nagy összegről van szó, ami akár jóval több is lehet, mint terveztük, érdemes körbejárni mit kapunk a pénzünkért, mielőtt elkötelezzük magunkat. Ezért szeretném felhívni pár olyan jelenségre a figyelmet, melyek tudatában talán elkerülhető a csalódás.
1. Olcsó a KRESZ tanfolyam?
Bizonyos autósiskolák azt az üzletpolitikát választják, hogy olcsón kínálják a KRESZ tanfolyamot, és utána vagy drágábban mérik a gyakorlati óraszámot, vagy olyan sokáig váratnak (hiszen sok a jelentkező az olcsóbb KRESZ miatt), hogy hónapok telnek el, mire autóra kerülhet a jelentkező. Amikor végre kormányhoz ülhetünk, még akkor is előfordulhat, hogy heti maximum egy alkalommal vezethet, mert olyan sok embert kell egyidejűleg tanítani, jogosítványhoz juttatni. Ennek eredménye természetesen, hogy elnyúlik a képzés ideje, és az is előfordulhat, hogy több órát kell vezetni, mivel a kevésbé intenzív oktatás miatt kiesünk a gyakorlatból a két alkalom között.
Fontos tudni, hogy egy alkalommal két órányi időt szokás vezetni (2x50perc). Ehhez képest a feltorlódott tanulói létszám esetén megtörténhet, hogy csak egy órára kapunk lehetőséget.
Ha pedig úgy döntesz, iskolát váltasz, könnyen szembesülhetsz azzal, hogy még külön pénzt számol fel az autósiskola, mert kilépsz onnan, így akár több tízezer forint plusz költség is lehet az eredetileg olcsónak ítélt ajánlat.
Érteni kell azt is, hogy az átvett tanulót befogadó iskolák azért számolnak magasabb óradíjat, mert ők a saját beiskolázásáik ütemében haladnak a jogosítvány megszerzése felé. Ha nem náluk kezdet a KRESZ-t, úgymond „beugróként” érted át kell ütemezniük az időpontjaikat, és ezt meg kell fizetni.
2. Olcsó gyakorlati órák?
Léteznek olyan autósiskolák, akik üzleti megfontolásból alacsonyabb áron hirdetik a gyakorlati órákat. Itt előfordulhat az, hogy mivel az üzemanyag és a sok egyéb járulékos költség minden oktatónak hasonló, ők más úton-módon pótolják a kiesett különbözetet. Ennek számtalan módja van, melyet nem szeretnék itt ecsetelni.
3. Az olcsóság egyéb okai
Ahogy egy versenypiacon lenni szokott a jó minőségért többet kell fizetni. Ebből következik, hogy előfordulhat, hogy az oktatás színvonalában is „olcsó”. Ennek rengeteg formája létezi, úgy mint ingerlékenység, az autóban dohányzó oktató, pontatlanság, a diszkréció megsértése stb.
Az oktatás rendkívül nehéz emberi feladat, ezért tisztelet illet minden kollegát. Az azonban tény, hogy arra vállalkoznak, amire kevesen: megtanítani azt is, aki kevésbé kormánnyal a kezében született. Csak kevesen tudják ez milyen embert próbáló kihívás. Ezért egy igazán képzett szakember alkalmazkodik a tanuló képességeihez és adottságaihoz. Az ilyen oktatókat többnyire tényleg meg kell fizetni, de így jó eséllyel elkerülhető a vezetésfóbia a jogosítvány kézhezvétele után.
Kiemelem, hogy bizonnyal léteznek olyan iskolák és oktatók, akik olcsók, és mégsem vonatkozik rájuk egyik említett pont sem. Bízom abban is, hogy belőlük van több. A fenti információk tájékoztató jellegűek, melyek a tudatosabb és körültekintőbb döntést célozzák.
Legutóbbi hozzászólások